Gepruts bij de ANWB

Ik kan me nog een tijd herinneren (voor de recessie) dat de ANWB een goede service had. Ze waren binnen een uur, vaak zelfs binnen een half uur bij je en je werd snel en klantvriendelijk geholpen.

Nu hebben we afgelopen jaar helaas een paar keer stil gestaan. Lange wachttijden aan de telefoon en minstens 1,5 uur wachten was elke keer het resultaat. We zijn zelfs al een keer afgetakeld naar een thuisbasis met een “je ziet maar hoe je dit oplost” mentaliteit.

Echter spant mijn laatste ervaring toch wel de kroon!

Het motorbloklampje brandt dus we besluiten een veilige plek op te zoeken. 18.15 heb ik mijn melding gedaan en vroeg de vrouw aan de lijn met een wat kleinerende toon of ik het lampje bedoelde met een soort vierkantje met een propeller erop. Na bevestiging en een nauwkeurige uitleg van onze precieze locatie krijg ik van haar “Er komt zo snel mogelijk iemand naar je toe” te horen. Om 18.35 begint de melding op de tracker dat we nog 25 minuten moeten wachten, prima zover. 18.50 staat er dat we nog 10 minuten moeten wachten. Echter veranderd deze melding vrij snel naar blank en is onze monteur naar een ander toe gestuurd. 19.40 besluit ik te bellen met de vraag wat er aan de hand is en kreeg te horen dat er iemand naar ons onderweg was. Echter was er nog geen melding in de tracker te zien. 19.45 staat er eindelijk 15 minuten, maar met mijn volgende controle zie ik dat de melding veranderd is naar “geholpen” en is afgehandeld. Geen ANWB gezien echter. Ik besluit 19.55 nog eens te bellen en na een 25 minuten te wachten dat ze nakijkt wat er gebeurd is blijkt het dat er waarschijnlijk per ongeluk een auto in de buurt geholpen is met een kapotte gasklep. Het is vind ik wel heel toevallig dat er een andere Seat Tolledo in de buurt stond met pech, zover ik weet letten ze toch wel op de auto die ze helpen. Vervolgens krijg ik te horen dat ze een melding aanmaken en wederom met de melding dat er zo spoedig mogelijk iemand aan komt.

20.45 was de monteur er dan eindelijk en hij heeft ons uitstekend en met een uitmuntende klantvriendelijkheid geholpen. ANWB hun redding dat ik nog bij ze zit is dus ook dat de monteurs altijd toppers zijn.

Nu hou ik mijn hart vast en ben voorbereid op dat er een rekening binnen gaat komen van een kapotte gasklep welke bij ons niet behandeld, maar wel gemeld is. Ik ben in ieder geval goed pissig en ik hoop voor de ANWB dat ze dit snel oplossen. Er komt een tijd dat de naamsbekendheid niet meer opweegt tegen de teleurstellende service en dat mensen massaal een andere hulpverlener gaan zoeken.

Oh en wat ik enkele dagen later in de brievenbus aantref? Een sorry ANWB cadeaubon van maar liefst 10 euro! Schandalig! 2,5 uur moeten wachten en dan zo een slappe vergoeding krijgen.

Vind je dat meerdere mensen dit moeten lezen? Deel deze pagina gerust: